dan-ratherRather had been seeking damages since 2007, claiming that his contract had been breached by management Former CBS News anchor Dan Rather’s costly efforts in court against his former employer are seemingly at an end, with an appellate panel of the New York State Supreme Court unanimously ruling to dismiss a $70 million lawsuit he had brought against the network. Rather, the longtime face of the “CBS Evening News,” had been seeking damages since 2007, claiming that his contract had been breached by the network’s management. He also said that his reputation had been tarnished by CBS’ handling of an internal investigation into his “60 Minutes II” report on President George W. Bush’s record in the Air National Guard. That report lit a powder keg under many Republicans and Rather’s foes on the political right. The network conducted an investigation into the report’s claims and the means in which they were uncovered and reported. Prior to the report’s release, Rather said he was stepping down from his position as anchor and managing editor of the “CBS Evening News.” Lawyers for the former anchor asked the appellate division to reinstate several claims that that been dismissed by a New York Supreme Court judge. The case had initially included five claims, but Judge Ira Gammerman had dismissed three of them, retaining a breach-of-contract claim and a breach of fiduciary duty claim. By a 5-to-0 vote, the appellate panel ordered that all the claims be dismissed. In the ruling, the judges wrote: “The motion court erred in denying the defendants’ motion to dismiss the claims for breach of contract and breach of fiduciary duty, and therefore we find the complaint must be dismissed in its entirety.” Rather spent a large sum on attorneys. In November 2008, the cost to Rather had spent more than $2 million. Following the appellate ruling, CBS’ attorney estimated that Rather spent as much as $5 million. The network’s lawyer and CBS executives expressed at the loss of a 44-year relationship between Rather and the network.